29 cze 2016

Wyklejana Amerykańska Flaga na 4 Lipca

Już niedługo 4 lipca czyli święto Niepodległości więc z tej okazji zrobiliśmy z Synkiem wyklejaną flagę Ameryki

Do tej zabawy będziecie potrzebować:
  • kartki: biała, czerwona i niebieska
  • wydrukowane gwiazdki (do pobrania tutaj) lub naklejki gwiazdki
  • nożyczki dla dziecka (i dla dorosłego jeżeli dziecko jest za małe by samo wycinać)
  • długą linijkę 
  • klej
  • zdjęcie flagi - ja użyłam google images (google zdjęcia) na moim telefonie lub możesz wydrukować flagę tutaj

-> Zanim zaczniesz, pokaż dziecku zdjęcie prawdziwej flagi Ameryki (użyj swojego telefonu), żeby wiedziało jak wygląda i co chcecie osiągnąć.

 Zaczeliśmy od narysowania lini na czerwonej kartce


Następnie Synek zacząl wycinac paski, tnąc po narysowanych ołówkiem liniach 


Upewniamy sie że Synek odpowiednio trzyma nożyczki (dużo paluszków w dużej dziurce).

->  Zawsze przy zabawie z nożyczkami przypominamy sobie, że nożyczki mogą być bardzo niebezpieczne a więc nie machamy i nie wstajemy z nożyczkami w rączce!!


Pamiętajcie że w naszej zabawie nie chodzi o to żeby wycięte paski były idealne i proste. Ćwiczymy rękę, świetnie się bawimy i chwalimy dziecko że świetnie sobie radzi. 

Wycięte czerwone paski i niebieski prostokąt ułożyliśmy na kartce

i zaczeliśmy przyklejać


Po przyklejeniu pasków wzieliśmy się za wycinanie gwiazdek


Oczywiście żaden przedszkolak nie wytnie idealnie gwiazdki więc niech wytnie na ile jest w stanie


u nas wyglądało to tak. Według mnie jak na 3-latka jest super :)


Synek sam trzymał gwiazdki, czasami mu pomagałam trzymać kartkę i pokazywałam palcem gdzie mniej więcej ma ciąć


no i przyklejamy 


i o to piękna ukończona flaga, dumnie wisi wśród innych prac na lodówce. 

Przy tej zabawie rozmawialiśmy również o tym czym jest flaga, że Amerykańska flaga ma 50 gwiazdek bo tyle jest stanów w Ameryce i 13 pasków (13 orginalnych kolonii- o tym nie mówiłam)

Dodatkowo możesz również uczyć się o literce F f jak flaga ( pasuje również po angielsku F is for flag)

F jak flaga do pobrania tutaj
F is for flag do pobrania tutaj
F jak flaga kolorowanka

W tym samym czasie czytaliśmy sobie tą książeczkę o myszkach i jak świętują 4 lipca (książeczka jest po angielsku aczkolwiek ja Synkowi czytam ją po polsku). Wypożyczyłam ją z naszej Queens Library (zrobiłam zamówienie na internecie [request] i po kilku dniach była gotowa do odebrania)

Fourth of July Mice


Życzę udanej zabawy :)

Więcej projektów, kolorowanki, printables na 4 lipca znajdziesz TUTAJ
lub zobacz ten projekt
http://mypolishkiddos.blogspot.com/2016/06/fajerwerki-4-lipca.html




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty