9 wrz 2016

Uczymy się dużych i małych liter

Zauważyłam ostatnio że musze popracować z synkiem nad rozpoznawaniem małych liter. Duże zna idealnie aczkolwiek małe mu sie jeszcze mylą.
Wpadłam na pomysł żeby zrobić mu tablicę z literami dużymi i małymi które będzie  mógł dopasowywać


  • Kupiłam w 99c (centusiu) duży kartonowy "poster board" (duża sztywną papierową 'tablicę')
  • w Deals (sklep w stylu 99c) za $1 znalazłam planszowy alfabet- taki jak na zdjęciu
  • i w końcu mogłam użyć naklejek na rzepy (ang. velcro) - kupiłam tutaj     
Powycinałam wszystkie litery. Duże przykleiłam klejem na gorąco a małe obok na rzep, tak żebyśmy mogli wielokrotnie je przyklejać i odklejać


Synek przy ciężkiej pracy


małe literki miał rozrzucone obok i ładnie łaczył je z dużymi. Dodatkowym plusem tej zabawy było to że litery były w różnych kolorach które ułatwiały mu zadanie


Bardzo szybko i sprawnie mu to poszło i był z siebie bardzo zadowolony. P.S. litera Z jest do góry nogami ale to zauważyłam po zrobieniu zdjęcia, ale nic nie jest na marne gdyż odrazu zapytałam synka:
- ojej widzę mały bład, jedna z liter 'wisi' do góry nogami, czy możesz pomóc mi ją znaleść?
Z czego wynikła dodatkowa zabawa gdyż synek bardzo się ucieszył i z zapałem szukał owakiego błędu

Podobne litery do wydruku znajdziecie tutaj - wydrukuj wytnij i zabawa gotowa

 

Nasza tablica ta nie  była przygotowana jedynie do łączenia dużych i małych liter... W krótce przedstawie co jeszcze robiliśmy z tą tablicą ;)

a poniżej możecie znaleść kilka ćwiczeń do wydruku za darmo do nauki łączenia małych i dużych liter (niestety tylko po angielsku)

Home School Creations

Kidz Parkz

Pozdrawiam ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty