13 lip 2016

DARMOWY Polski alfabet

Postanowiłam podzielić się z wami Moim Polskim Alfabetem który zrobiłam dla Synka gdy był jeszcze bardzo malutki.

https://drive.google.com/file/d/0B9YnBvMseGr4cWxuMlg4YU84dUE/view?usp=sharing

Dzięki niemu nauczył się liter. Zrobiłam go po polsku gdyż Synek nie umie angielskiego. Gdy zaczeliśmy uczyć się literek, np. A is for apple, gdzie dla niego to było jabłko nie apple, poprostu nie miało sensu.

Nie obawiajcie się uczyć dziecka polskiego alfabetu, przed angielskim. W szkole dzieci uczą się że każda litera ma swoje imię A-"ej", B-"bi", C-"si" itp. ale żeby nauczyć się czytać muszą znać dzwięki liter czyli A-"a", B-"b", C-"k" lub "s" itp. i w ten właśnie sposób polski alfabet bardzo się przydaje dzieciom gdyż będą już znać odpowiednie dzwięki liter.

Polskie i angielskie litery mają takie same dzwięki, poza tymi literami:
  • C po angielsku robi dzwięki "k" lub "s" 
  • I - "y" lub "aj"
  • J - "dż"
  • U - "a" "ju"
  • W - "ł"
  • Y - "j""i"
pozostałe litery mają takie same dzwięki.


Dodam jeszcze ,że dzwięki liter są dużo bardziej potrzebne dzieciom niż ich nazwy. By nauczyć się czytać po angielsku muszą najpierw znać dzwięki każdej litery. Z tego właśnie powodu możecie śmiało uczyć dzieci alfabetu po polsku. Wyjdzie im to napewno na dobre ;)

By otrzymać mój polski alfabet, proszę o polubienie na Facebook'u TUTAJ   
i kliknięcie tutaj by pobrać Mój darmowy Polski Alfabet.

DRUKOWANIE: idealnie w ustawieniach wybierz opcję by wydrukowały się 4 obrazki na jednej stronie . Powinno to wyglądać mniej-więcej tak:

 
Jeżeli masz jakieś pytania, lub uwagi, proszę pisać.

Po wycięciu każdej karty, ja użyłam jeszcze laminatora (Takiego - ma on już kilka lat więc podejrzewam że są nowsze, lepsze) by usztywnić kartki i upewnić się że nie zostaną zniszczone.

Życzę udanej zabawy

Już w krótce post o tym jak my używamy Mój Polski Alfabet.

1 komentarz:

  1. Przepraszam czy alfabet jest jeszcze dostepny aby pobrac?

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty